Kahvaltı için yumurtalı ve bayat ekmekli bir öneri...

Adı ne olsun bilemedim bu tarifin, öylesine kafama esti yaptım.
Evde bayat ekmekler vardı ve nasıl değerlendirsem diye düşünürken çıktı bu tarif.

Hemencecik anlatıveriyim...

Malzemeler
4-5 yumurta (kullanacağınız borcamın durumuna göre karar verebilirsiniz, ben 4 kullandım)
5 dilim ekmek (bu da değişebilir keyfinize göre)

dilediğiniz kadar minik domates (ne kadar minik olursa o kadar iyi, çünkü doğramadan öylece koymak lazım. Sonra çok sulandırabilir.)
Peynir-kaşar (rendelenmiş)
1-2 adet biber
Fesleğen (saksınızda ne kadar varsa istediğiniz kadar)
yarım su bardağı süt
bir tutam tuz

Yapılışı
Önce ekmekleri küçük küçük doğrayıp kabın en alt kısmına serin. Üzerine biraz zeytinyağı gezdirin. Sonra domatesleri ve peyniri ekleyin. (eğer dilerseniz baharat da ekleyebilirsiniz. Ben bizim baykuş da rahat yesin diye bişi koymadım) Sonra ayrı bir yerde karıştırdığınız süt-yumurta ve tuz karışımını da iyice çırptıktan sonra, fırın kabınıza koyabilirsiniz. Sonra üzerine fesleğeni de ekleyip, azıcık karıştırıp hoooppp fırına:)
180 derecede üzeri kızarana kadar, yaklaşık 20 dakika pişirin.
Afiyet osssuuunnn:)




2 yorum:

  1. Bu saatte bu yayın yüzünden acıktım.... :-))) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Hımm umarım fazla kilolara sebep olmam:)

      Sil