Süt Arttırıcı Çaylar

Çevremden duyduğum süt arttırıcı çay tariflerimi de buradan paylaşıyım istedim. Bu sıralar vazgeçilmez içeceklerimden oldu kendileri. Unuturum falan, kayıtlara geçsin ki bu tarifler belki ilerde yine lazım olur.

Önceden de yazmıştım anne sütü arttırıcı yiyecek ve içecekleri tabi ama her geçen gün insan yeni bir şeyler öğreniyor azizim.
Karışık bitki çayı tarifinden başlayalım. Bu tarif can dostum, ahretliğim Nilgüş'ten.
Bilindiği üzere her bitki çayını içemiyoruz biz "emzikliler"
Bu tarifte kullanacağımız bitkileri aktarlardan rahatlıkla bulabilirsiniz. Ben kendi kullandığım ölçüleri yazıdım ama siz doğaçlama takılabilirsiniz. Zevkinize göre katın katıştırın.

Malzemeler ise şöyle,
- Kuru papatya (1 çorba kaşığı)
- Anason (1 tatlı kaşığı)
- Tane kimyon (1 tatlı kaşığı)
- Kabuk tarçın (1 adet)
- Ihlamur (1 tutam)
- Rezene (1 çorba kaşığı)

Bir başka süt arttırıcı tarif ise komşum Gülşah Hanım'dan.
4-5 adet kuru inciri 3-4 parçaya bölün, kaynar suya atıp, çayını için.

Tabi unutmamak gerekir ki, bitki çaylarının çok fazla kaynatılması zararlı olabilir. O yüzden kaynayan suyun içine atıp, demlenmesini bekleyin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder